sobota, 23 listopada 2013

marshall's songs

Hej, hej, dzisiejszy wpis będzie nieco nietypowy. Wiele razy słyszałam od różnych ludzi, że rap jest muzyką o alkoholu, narkotykach, przemocy itd. W wielu przypadkach niestety naprawdę się tak zdarza, ale o Eminemie nie można tego powiedzieć! 
Wiecie, mogłabym wymieniać powody ku temu godzinami, ale wystarczy, że zaprezentuje wam 2 świetne, wzruszające piosenki.
Ale dla przypomnienia, o czym pisałam w poprzedniej notce- Eminem i jego matka nie mieli dobrych relacji. Była ona narkomanką i alkoholiczką. Często zdarzało się, że wrzucała Marshallowi do jedzenia kilka swoich tabletek.Jednym słowem nigdy nie potrafili dojść do porozumienia.
Pierwszą wiec piosenką jest "Cleanin' out my closet." Głównym jej tematem jest nienawiść Eminema do matki, za wszystkie wyrządzone krzywdy. 
Podam wam kilka cytatów, pod spodem będą znajdować się ich tłumaczenia:

"put yourself in my position, just try to envision 
Witnessin' your mama poppin' prescription pills in the kitchen"
postaw się w mojej sytuacji. postaraj się wyobrazić sobie
 jak patrzysz na swoją matkę połykająca tabletki na receptę w kuchni

"And Nathan's growing up so quick, he's gonna know that your phoney"
I Natan (młodszy brat Eminema) dorasta szybko, wkrótce dowie sie, że jestes fałszywa

"And Hailie's getting so big now, you should see her, she's beautiful, 
But you'll never see her, she won't even be at your funeral"
Hailie(córka Eminema) jest juz duża, powinnaś ją zobaczyś, jest śliczna.
Ale ty nigdy jej nie zobaczysz, ona nie przyjdzie nawet na twój pogrzeb!



''You selfish b*tch, I hope you f*ckin' burn in hell for this sh*t''
Ty samolubna dzi*ko, mam nadzieje że spłoniesz w cholernym piekle za te g*wna ,które nam wyrządziłaś

''Remember when Ronnie died you said you wished it was me, 
Well guess what, I am dead, dead to you as can be.''
Pamiętasz gdy wujek Ronnie zmarł, powiedziałaś mi "szkoda, że to nie byłeś ty". 
Wiesz co? jestem martwy, martwy dla ciebie jak tylko to możliwe.

Przepraszam za użycie wulgaryzmów, ale jak widzicie takie są piosenki Eminema, mają w sobie wiele emocji, są wręcz obraźliwe. Zastanawia was, jak można napisać takie coś do własnej matki? Otóż nienawidził jej za branie narkotyków i zmarnowanie jego dzieciństwa. Jednak gdy sam popadł w nałóg, postawił się na jej miejscu i zrozumiał jak jej było ciężko, jako samotnej matce wychować dwóch synów.Eminem całe życie w piosenkach wytykał matce błędy aż w końcu wyszła nowa płyta, a na niej piosenka Headlights. Piosenka, która całkowicie zmieniła ich relacje. Dodam, że jest to mój ulubiony utwór z nowego albumu.
A zresztą posłuchajcie sami i poczytajcie cytaty!:


"I don't hate you cause ma!
You're still beautiful to me, cause you're my mom"
NIE nienawidzę cię, mamo! Dla mnie jesteś wciąż piękna, ponieważ jesteś moją mama.

''But I'm sorry mama for Cleaning Out My Closet, at the time I was angry''
przepraszam mamo za piosenkę Cleanin out my closet, bylem wtedy wściekły

''That song I no longer play at shows and I cringe every time it's on the radio''
Nie gram tej piosenki na koncertach i kulę się za każdym razem kiedy słyszę ja w radiu

''but ma, I forgive you, so does Nathan yo
All you did, all you said, you did your best to raise us both''
wybaczam ci mamo, tak jak Natan. Wszystko co zrobiłaś, co powiedzialas,
 robiłaś wszytsko co w twojej mocy by wychować nas obu

''But I love you Debbie Mathers''
kocham cię Debbie Mathers( tak nazywa się matka Marshalla)

''That I'll always love you from afar, cause you're my mom''
Zawsze będę Cię kochał z oddali, ponieważ jesteś moją mamą


Tak wiem, że się rozpisałam, podziwiam tych, którzy szczerze przeczytali to całe. Jednak chciałam wam udowodnić, jak Eminem zmienił się w przeciągu paru lat. Wielkie szkoda, że dopiero teraz odnawia kontakty z mamą, ale podziwiam to, że jego duma jednak nie przerosła jego miłości do matki. "nie rozmawiałem z mamą ponad 4 lata, ale kocham ją ponieważ jest moją matką"- mówi Marshall w wywiadzie z 2012 roku.
Mam nadzieję, że przekonałam was choć trochę do jego muzyki. I  niech ktoś teraz powie, że jego piosenki nie zawierają uczuć. Słuchałam różnych piosenek, różnych wykonawców i jestem przekonania, że Marshall do jednej piosenki przelewa tyle emocji, co inni rapererzy w całej swojej dyskografii. Znam wiele takich jego utworów zapierającyh dech w piersi, przy których słuchaniu na całym ciele odczuwam gęsią skórkę. Być może wspomnę o nich w jednym z kolejnych wpisów :)

Agnieszka











3 komentarze: